f·p·p · j·e·d·i ·k·n·i·g·h·t
http://jk2.fpp.pl


PORADNIKI

Kombosy

A więc w tym dziale opisze coś bez czego nie wygramy żadnego duela na miecze... kombo :). Pomimo że bijatyki ala Mortal Kombat przyzwyczaiły nas do 100 kombo na jedną postać, w JO mamy wyjątkowo mało ich :> - po jednym na każdy tryb+ BS w każdym trybie (a może to nawet dobrze, bo pisać bym musiał więcej ;]). A więc napisze o kombo, jak się je robi, jak się broni przed nimi - w paru słowach "z czym to się je ;]" No to zaczynamy:

Czerwony tryb - mocny i wolny
A) ATAK
Kombo na czerwonym trybie potocznie nazywa się DfA(Death from Above) jest niewątpliwie najsilniejszym atakiem, ale nie ma tak łatwo na tym świecie i trafić rywala z tego jest troodno ;] Atak ze względów wiadomych się długo wykonuje i zazwyczaj wróg zdąża się zorientować co knujemy i wyprowadza kontratak :/ No ale przecież gra przez net to gra kto sprytniejszy i są sposoby by przechytrzyć wroga np. gdy widzimy, że wróg stale biega w jednym kierunku to z DfA skaczemy przed nim i on nawet się nie zorientuje a sam wpadnie pod atak; możemy ten atak stosować jako kontratak - ktoś ci robi kombo na żóltym trybie to ty odskok w tył i DfA w gościa i prawdopodnie po nim. Pozostaje jeszcze jedna sprawa: po tym ataku stoisz w bezruchu kilka sekund i w tym czasie (jak atak się nie uda) wróg może cie zabić więc uważaj z tym kombo używaj go rozsądnie w chwilach, gdy jesteś pewien, że trafisz:) (taki instynkt się nabywa z czasem)
B) OBRONA
Bronić przed tym atakiem jest się dużo łatwiej niż atakować :) Potrzebny jest nam tu dobry reflex - gdy zauważymy, że ktoś robi te kombo, szykuje się do niego mamy troche czasu na kontratak lub ucieczke. Ucieczka - wiadomo, jakiś odskok; kontratak: gdy już nas wróg leci my zaczynamy atak na czerwonym odchodzimy kawałek, a potem podchodzimy z tym atakiem do wroga bezruchomego - wszystko to trwa zaledwie 2 sekundy a atak należy szybciej zacząć, bo on długo trwa i gdybyś zaczął atak po jego ataku by zdążył uciec. Jednak jest jeszcze sposób dla osób z refleksem szachisty ;) - odchodzimy w bok i gdy on leży atak z niebieskiego kombo, które opisze pózniej. Są jeszcze sposoby mniej skuteczne jak walenie na hama w leżacego ;] ale to mało zabiera lub odpowiedz kombem DfA/kombem FS (na żółtym trybie) co potrzebuje większej praktyki by trafić.
SPOSÓB WYKONANIA:
atak+skok do przodu (gdy już się kończy atak)

ŻÓŁTY TRYB - średnio silny i średnio szybki
A) ATAK
Kombo, które chyba najtrudniej opanować do perfekcji, ponieważ trudno wyczuć moment trafienia wroga. Kombo jest nazywane breakiem in the air ;] lub FS (Flipping Slash). Stosujcie go w bliskich starciach z wrogiem, ponieważ te kombo się wykonuje w miejscu i wroga oddalonego nawet nie muśnie. Po wykonianiu komba jakiś czas jesteśmy w bezruchu, więc również trzeba uważać na moment, w którym wykonujemy technikę. Podczas ataku musiemy nakierowac myszą w wroga, bo może on zmienić miejsce i mimo że był blisko nas nie dostenie z ataku.
B) OBRONA
Czasami w bezspośrednich bliskich straciach wróg używa tego ataku i wtedy trudno się wogule zorientować co się stało ;] Gdy widzimy, że wróg walczy już na żółtym trybie nałeży się spodziewać, że użyje on komba. Najlepszą metodą jest odskok w tył i DfA lub, gdy za późno się zorientujemy to kombo na niebieskim trybie.
SPOSÓB WYKONANIA:
Musimy mieć nakierowany celownik na wroga, z bliskiej odległości :skok+atak

NIEBIESKI TRYB - słaby, szybki
A) ATAK
Atak Uppercut Swing, który w Polsce nazywany jest poprostu kombo na niebieskim ;] jest atakiem dużo słabszym ale szybszym i nie zostajemy w bezruchu po nim. Stosujemy go głównie do kontrataku lub gdy przeciwnik krąży wokół nas to atakujemy go w lewą cześć ciała (nie ma tam miecza i się nie może ochronić). Jest to idealny atak, gdy wróg biegnie na nas machając na hama mieczem. Kombo jest proste więc nie wymaga dłuższego opisu ;]
B) OBRONA
No cóż trudno jest przed czymś takim ochronić szególnie, gdy jesteśmy po ataku i defend nie działa ;P. Krążąc wokół wroga on zapewne użyje tego kombo i jak nie trafi mamy chwile czasu by go plecy sieknąć i to chyba tyle ;)
SPOSÓB WYKONANIA::
kucnięcie+przód+atak; moja alternatywa: z shiftem(wyłanczamy bieg)+przód+kucnięcie+atak - w tym przypadku nie ma możliwości, że nasza postać zrobi takiego śmiesznego kucka i po kombie ;P

DODATEK SPECJALNY - BS
Backslash (BS) był postrachem w poprzednich wersjach JK2. Jednym takim atakiem mogliśmy wygrac walkę. Polega ona na (obojętnie jakim trybie) zaatakowaniu wroga, gdy on jest za naszymi plecami (tył+atak). W wersji 1.03 wszyscy grali pod ten atak i tak powstał moonwalking czyli chodzenie tyłem i atakowanie na hama byle BS wyszedł - uznane za największe lamerstwo. Doszło jeszcze kręcenie myszką podczas BS i wtedy ten atak był nie do obrony. Teraz w patchu 1.04 BSa osłabiono, zablokowało się kręcenie i jest mało używanym (zapomnianym ;P) ciosem

--------------------------------------
Aktualizacja: 10·12·2001 - 01:01




© 2000-2001 f·p·p productions.
http://fpp.pl, [email protected]

Wyrukowano dnia 2024-05-03, 08:24, z 172.71.254.22 (172.71.254.22)
Strona dostępna online pod adresem: http://jk2.fpp.pl/?pl:pages:show:120:::

DRUKUJ | Powrót